Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/harjuelu.ee/subdomains/test/wp-content/plugins/gravityformsuserregistration/class-gf-user-registration.php on line 987
ÜKS KÜSIMUS: Kui reaalne on taastada raudtee Riisiperest Turbani? – Harju Elu
ÜKS KÜSIMUS: Kui reaalne on taastada raudtee Riisiperest Turbani? (0)

Eelmisel nädalal käisid ASi Lääne Raudtee eestvedajad Koit Uus, Riikogu liige Lauri Luik ja konsultant Rein Riisalu majandus- ja taristuminister Kristen Michali jutul. Nad tutvustasid kava taastada raudtee 6,5-kilomeetrine lõik Riisiperest Turbani ja võimalusel ka Haapsaluni. Kui reaalne selline paan on?

KOIT UUS
Läänemaa ettevõtja

AS Lääne Raudtee on värskelt moodustatud äriühing. Idee taastada Haapsalu rongiühendus Tallinnani on täpselt nii vana kui reisiliiklus 1995. aastal ühendus seoses taristu halva olukorraga katkes. Kusjuures Riisipere-Haapsalu raudtee erastati osavalt “kaelast ära meetodil” kohustusega reisijaid edasi vedada. Vahendid selleks unustati kaasa anda ja kohustus jäi täitmata.
10-11 aastat on kohalik kogukond asjaga süsteemselt tegelenud. Ainuüksi uuringuteks on kulutatud ligi viis miljonit Eesti krooni erinevatest allikatest. Ja uuringud on näidanud, et asi tasub end sotsiaalmajanduslikult mõõdukalt ära
Ei saa ju olla nii, et Brüsseli regionaalpoliitika mõju lõpppunkt on Tallinn. Täpselt sama suhtumist eeldab Läänemaa rahvas ka pealinnalt. Meie seisukohalt on kaasaegne reisirongiliiklus kallis ühiskondlik hüve, millest ilmajäämine pole õigustatud. Eriti maakonnas, kus raudtee oli juba 110 aastat tagasi. Miks peaks noor inimene valima elamiseks koha, kus ainukese maismaa maakonnana puudub rongiliiklus? Uute rongide mugavust ja vajalikkust tõestab ainuüksi asjaolu, et aastaga on reisijate arv kasvanud poole võrra.
Pool aastat tagasi, töörühma 10. tegevusaasta juubeliüritusel võtsime vastu otsuse: olukorras “kel janu, sel jalad” on ainuke võimalus ise raudteed taastama asuda. Muidugi võiks seda teha AS Eesti Raudtee, aga neil muresid jätkub. Eurorahad on aga kõik ammu kabinettides ära jagatud käigusoleva liikluse parandamiseks. Jääbki üle “ise ja pangad” variant.
Lähim eesmärk on taastada lõik Riisiperest Turbani. Sellel lõigul tuleb saada täpne ülevaade kuludest. Samas on ka riskid meile jõukohasemad, kui minnes edasi sammhaaval. Lõigul toimiks elektriraudtee lahendus, taastamine maksaks tõenäoliselt kokku kuus miljonit eurot. Meiepoolest võiksid Turba kooli lapsed juba septembris 2016 rongiga sõita. Kui asi venib, siis vast jõuludeks.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.