Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/harjuelu.ee/subdomains/test/wp-content/plugins/gravityformsuserregistration/class-gf-user-registration.php on line 987
Ühistransport on ühine asi – Harju Elu
Ühistransport on ühine asi (0)

Tänane Harju Elu kirjutab mitme kandi pealt (ühis)transpordist, liiklusest, aga ka tee-ehitusest. Ja vägisi tuleb tõdeda – nii postsotsialistlikult kui see ka ei kõla – ühistransport on meie kõigi ühine asi. Koos kulgevad reisijad ja bussijuht, koos sõidetakse teel, mille on ehitanud maantee-ehitaja.
Aga ikka on arusaamatusi. Nii tee-ehituses kui ühises sõidus. Viimastelt suurtelt tee-ehitusobjektidelt maanteeameti poolt võetud proovid näitavad, et isegi meie kõige suuremate maateede ehituseks kasutatud materjalid ei vasta nõuetele. Kes süüdi on, ei tea keegi…

Kogu selle halva asja juures on ehk ainuke positiivne moment see, et nüüd on hakatud sellest avalikult rääkima. Ja Kurna-Luige teelõigul, mille valmimist tänane HE kajastab, pidavad kõik normide järgi tehtud olema. Nii kinnitab ehitaja ja tellija. Mõlemad tuginevad tellija ehk maanteeameti poolt regulaarselt võetud proovidele ja analüüsidele. Ehk küll selle tarkuse hind on kallis – lagunema kippuvad magistraalteed –, oleme edaspidi targemad. Kontrollijad kontrollivad paremini ja ehitajad ehitavad paremini. Ehk nendel 10 000 transpordivahendil, mis päevas Kurna-Luige teelõiku läbivad, niipea teeaukudega probleemi ei teki.

Tee võib küll korras olla ja veel paremakski saada, aga kui mujalt muresid ei kuule, siis sotsiaalmeediast ikka. Palju vaieldakse bussifirmade pakutava teenuse kvaliteedi üle. Õiendatakse nii bussijuhtide kui teenindajate teeninduskultuuri, lihtsamalt öeldes käitumise pärast. (loe lk 4) Ja põhjusedki teada – madal palk ei luba bussijuhtidelt ka kvaliteetset tööd nõuda; pigem suisa vastupidi – paneb paljud bussijuhid vargile (loe lk 12). Küllap sellepärast toetavad ka paljud piletita jäänud reisijad kaamerate paigaldamist bussidesse. Veel rohkem on aga neid, kes on sellele vastu – mõttetu raharaisk, niigi ahistatud bussijuht peab töötama pideva jälgimise all. Selline on paljude lugejate arvamus.

Mis seisukoha võtab HE?
Eile kuulutas transpordifirma ATKO bussijuhtide palga tõstmisest. Ehk aitab see ka probleemi lahendusele lähemale. Aga kindlasti ei likvideeri 750 euro suurune brutopalk veel seda probleemi. Aga lahendusele lähemale viib kindlasti.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.