Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/harjuelu.ee/subdomains/test/wp-content/plugins/gravityformsuserregistration/class-gf-user-registration.php on line 987
Mõelda tulebki suurelt – Harju Elu
Mõelda tulebki suurelt (0)

Oskus visioone luua ja teha seda süsteemselt on arenenud maailmas ehk üks olulisemaid juhtimistegevuse komponente. Suured projektid ja ideed võivad anda majandusele märkimisväärse tõuke.

Sel nädalal toimus Poolas Krakowis Euroopa kohalike omavalitsuste kongress, kus osales ligemale 800 omavalitsusjuhti üle Euroopa. Teemade valdkond oli põhjalik, alustades investeeringutest lõpetades prügimajanduse ja taristuprojektidega. Kutse kongressile andis hea võimaluse tutvustada Euroopale veebruari alguses avalikustatud Tallinna ja Helsinki vahelise tunneli tasuvusuuringu eeluuringu tulemusi ning õppida teiste sarnastest kogemustest.

Enim on see tunnel saanud tähelepanu oma maksumuse tõttu, mis on tõesti suur summa. Uuring toob välja, et tunneli kalkuleeritud rajamiskulud koos vajaliku liikluskorralduse, logistikakeskuste ja veeremiga moodustaksid umbes 9-13 miljardit eurot. Samas jääb enam tahaplaanile see fakt, et juba ainuüksi tunneli rajamine looks töökohti kümneks aastaks ning annaks tööd erinevatele ettevõtetele. Peale ühenduse valmimist hindab uuring tasuvusperioodiks 35-40 aastat. Loomulikult peab kõik olema ka tasuvuse mõttes läbi kalkuleeritud.

Muidugi on tunneli valmimise eelduseks ka Rail Balticu rajamine, mis tagaks kiirema ühenduse Kesk- ja Lõuna-Euroopaga. Oluline on erinevate transpordiliikide omavaheline sidumine, näiteks võimalus istuda ümber rongilt liinibussile ja vastupidi.

Eesti ja Soome on omavahel tihedalt seotud. Harjumaa ja Uusimaa on oma 2,3 miljoni elanikuga üks potentsiaalsetest Läänemere keskustest: meil on häid ülikoole, hea maine innovatsioonivallas, meie IT-sektorid on tugevad. Kahe riigi võrgustike tihedam sidumine võimaldab koondada kapitali ja viia ellu suuremaid ideid. Üha tihedam inimeste ja kaupade liikumine Helsingi-Tallinna kaksiklinnaregiooni vahel tekitab suurema nõudluse ka paremate transpordiühenduste järele.

Heaks näiteks sellest on Öresundi-Malmö-Kopenhaageni regioon, kus tänu linnu ühendava silla ja tunneli rajamisele tihenes koostöö märgatavalt ning tundmatust väljasurevast tööstusalast sai paljude ülikoolide ja tudengitega teadmuspiirkond.

Oluline on mõista, et me ei tegutse pelgalt 45 000 ruutkilomeetri suuruses Eestis, vaid regioonis, kus asuvad lisaks Tallinnale ka Helsinki, Riia, Stockholm ja Peterburg. Kui Eesti ja Soome võtavad suurte unistuste teostamise eesmärgiks, siis võib juhtuda palju põnevat.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.