Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/harjuelu.ee/subdomains/test/wp-content/plugins/gravityformsuserregistration/class-gf-user-registration.php on line 987
Kas on vajadust Võsu-Loksa bussiliini avamiseks? – Harju Elu
Kas on vajadust Võsu-Loksa bussiliini avamiseks? (0)

Kui veel eelmise sajandi 90ndate alguseni oli loksalastel lihtne külastada tänast Lääne-Virumaad kuni Rakvereni, mida võimaldas normaalset toimiv bussiühendus, siis täna on see pigem unistus. Täna on küll hea bussiühendus Loksa ja Sankt-Peterburgi vahel ja 20 bussiliini Loksalt Tallinna, aga selleks, et Võsu-Käsmu elanik saaks oma eluks vajalikke toimetamisi Loksa linnas korraldada või loksalane suvel imeilusat Võsu randa või Käsmu loodust nautida, tuleb isiklikku autot omada või jalgsimatk ette võtta. Viimane on tervisele kasulik, aga enamusele siiski mittevastuvõetav.

Aga hea tahtmise juures leiaksime lahenduse. Võib-olla ei jõuaks kohe bussiga Rakverre, aga Loksa linna ja Võsu-Käsmu bussiliini avamisega ei tohiks küll väga suuri probleeme olla. Loksa linn koostöös Vihula valla ja Kuusalu vallaga saaksid sellega kindlasti hakkama, sest kes siis ei tahaks oma inimesi paremini teenindada! Ja ehk paneksid asjale õla alla ka Harju Ühistranspordikeskus ja Lääne-Viru maavalitsus.

Võsu ja Käsmu asuvad Loksa linnast vaid 10-15 minuti autosõidu kaugusel. Kuid proovige sinna jõuda, kui ei ole isiklikku transporti. Arvan, et Võsu-Käsmu rahvast huvitab ka Loksa linna mitmekesisem teenindussfäär: rohkem kauplusi, turg, korralik apteek, hooldushaigla, eakate kodu, taasavatud Swedbanki teeninduspunkt, sularahaautomaadid, sh sularaha sissemaksuks, postkontor, gümnaasium, ujula. Ja mis peaks Võsu piirkonna rahvast eriti huvitama – bussijaam, kust väljuvad ligi 20 korda ööpäevas bussid Tallinna.

Bussiliini (kaks korda päevas) Võsu-Loksa-Võsu avamisega vahepeatustega Käsmus, Erus, Vihasoos ja Kotkal saaks Kuusalu vald ka raha kokku hoida. Poleks vaja ehitada „pargi ja sõida“ parklat Kotkale, sest parkimise asemel Kotka teeristil kasutavad sõitjad siis juba Loksa bussijaama. Poleks ju paha?
Kas on vajadust Võsu-Loksa bussiliini avamiseks? Kindlasti on!

Ja kui Võsu-Loksa bussiühenduse korraldamisega saadi hakkama halbadel nõuka-aegadel, kas siis meie oleme nüüd kehvemad?

VASTUKAJA
VELLO JÕGISOO
Harjumaa Ühistranspordikeskuse tegevjuht

Et Loksa linnapea ja ja Kuusalu valla volikogu liikme, austatud Värner Lootsmanni mõte bussiliini avamisest Loksalt Rakverre kaalumist ei vääriks, ei taha Harjumaa Ühistranspordikeskus sugugi väita. Kindlasti vajaks see liin aga riigi ja kohalike omavalitsuste dotatsiooni. Kui Lahemaa tänased omavalitsused ja Lääne-Virumaa maavalitsus liini avamisse on nõus ka rahaliselt panustama, siis võime hakata liini avamist tõsisemalt arutama. Arvan, et paar korda päevas käiva liini käimapanek ei tohiks olla ülemäära keeruline, kui tahet jätkub. Potentsiaalsete reisijate hulga kohta ei oska hetkel midagi arvata. Siin peaksime usaldama kohalikke juhte ja rahvast.
Kindlasti on sellise liini loomine, mis ühendaks Võsut ja Käsmut Loksa linnaga, täiesti vajalik ühise Lahemaa valla tekke korral. Aga miks mitte uues olukorras liin viia juba Rakverre välja.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.