Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/harjuelu.ee/subdomains/test/wp-content/plugins/gravityformsuserregistration/class-gf-user-registration.php on line 987
Arvud otsustajatele – Harju Elu
Arvud otsustajatele (0)

Eile esitleti Tallinnas kaua oodatud mõttekoja Praxis analüüsi Eesti koolivõrgust aastaks 2020. Et analüüsi oli tellinud riik, täpsemalt haridus- ja teadusministeerium, ootasid eelkõige valla- ja linnajuhid, et millised suunised ja juhendid neile antakse. Et kuidas käituda edasi – koole, nii põhikoole kui gümnaasiume, on ilmselgelt liiga palju võrreldes laste arvuga. Osad tuleb sulgeda, aga kus ja kuidas?

Aga suuniseid ei tulnud. Tuli hunnik statistikat ja selle põhjal tehtud prognoose. Näidati kõigile pähe kulunud graafikut, kuidas õpilaste arv on viimase paarikümne aastaga märkimisväärselt vähenenud. Ennustati, et ega kasvu pole oodata. Näidati, et kooli(maja)de arv pole vähenenud samas tempos. Et pole korrelatsiooni ning see on viinud olukorrani, kus koolimajad on pooltühjad ning nende ülalpidamiseks teevad vallad-linnad mõistusevastaseid kulutusi, selle asemel et õpetajate palkadele lisada.

Ministeeriumi kantsler Janar Holm märkis, et prognoos on nüüd abiks omavalitsuste juhtidele, et teha otsuseid. Tundub igati õige jutt, aga tahes-tahtmata tekib (kõhu)tunne, et valla- ja linnajuhid on ka ilma Praxise analüüsita teadlikud sellest, palju on nende kandis tulevikus koolilapsi. Nad teavad täpselt, palju käib lapsi praegu kohalikus koolis või koolides, palju lasteaedades. Nad teavad täpselt, kui palju lapsi on gümnaasiumiealised aastal 2020. Ja kui neil on vaja teada, palju on kooliealisi lapsi naabervallas, siis sellegi info oleksid nad ka ilma analüüsita üsna kiiresti ja kergesti kätte saanud. Ja selle infoga, palju on koolilapsi ja koole Eesti peale kokku, pole ühel vallajuhil ju midagi peale hakata.

Palju rohkem huvi pakub praegu, kuhu otsustab riik rajada Harjumaal riigigümnaasiume. Järjekord pidi ministeeriumil ukse taga olema. Aga seegi info oli juba ammu olemas. Holm märkis, et riigigümnaasium pakub paremat kvaliteeti. See on tore, kuigi kvaliteedi mõõtmise ja selle tulemuste üle võib vaielda.
Kogu ettekannete kaskaadi ja statistilise tulevärgi lõpuks kostus saalist küsimus: „Mis edasi?“. Tegelikult soovitigi analüüsilt sellele küsimusele vastust. Saadi aga hunnik arve.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.